Neyi Bilmediğimi Biliyorum?

Neyi Bilmediğimi Biliyorum?
 
 
?Özel Sanko Okulları 5. Ulusal Yükselen Okullar Konferansı?, Abdulkadir Konukoğlu Spor ve Kültür Merkezi?nde yapılan Konferansa, akademisyen ve eğitimcilerin katımıyla eğitimin bugünü, geleceği ve öğrenme metotları tartışıldı, bildiriler sunuldu. Özel Sanko Okulları Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Tilfarlıgil, yaptığı açış konuşmasında, Özel Sanko Okulları öncülüğünde Gaziantep Üniversitesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü katkılarıyla düzenlenen konferansın, öğrenen organizasyon takım çalışmasının okulda 2004 yılında uygulanmasıyla başladığını belirtti. Ahmet Tilfarlıgil, konferansın daha verimli bir eğitim için iyi bir örnek oluşturduğunu vurguladı.

            Sabancı Üniversitesi Eğitim Reform Girişimi Koordinatörü Batuhan Aydagül de sunumunda, ?Eğitimde yerel yapılanmaların oluşturulması, toplumların gri hatları düşünerek aktif yurtta ş anlayışı ile nesiller yetiştirmesi gerekiyor? dedi.

 

Okulların yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, üniversiteler, eğitim fakülteleri, özel sektör ve okullarla işbirliği yapmasının önemli olduğunu belirten Yurdagül, ?Yükselen Okullar? çalışmasını takdir ettiğini söyledi. Aydagül, ayrıca eğitimde yeni uygulamalar için ciddi ve yüksek standartlarda araştırma yapılması gereğine dikkati çekerek, "Eğitim yapboz tahtası değildir. Yeni yöntemler pilot uygulamalarla denenmeli ve bütün yönleriyle değerlendirilerek genele yayılmalıdır? diye konuştu.

 

Öğretmen Akademisi Vakfı Başkanı Kayhan Karlı ise konuşmasında, yaratıcılığın günümüz ve geleceğin dünyasına yön vereceğini ifade etti. Sadece bilgiyi değil öğrencinin yaratıcılığının gelişip gelişmediğinin ölçme yöntemi ve verisinin oluşturulması gerektiğinin çok önemli olduğunu anlatan Karlı, ?Endüstriyel çağdan bilgi toplumu çağına ve şimdi de yaratıcı toplum çağına geçiş yapıyoruz. Öğretmende 21. yüzyıl becerileri yoksa öğrencide de gelişmesi zor oluyor. Çünkü hala değişmeyen şey öğretmenin model olması? şeklinde konuştu.

 Şehit cem Özgül ilköğretim Okulu sınıf öğretmeni Türkan Bozkurt, Müdür Yardımcısı Ahmet KORKMAZ ve 23 Nisan İlköğretim okulu Sınıf öğretmeni Aziz Bozkurt projelerini başarıyla sundular.

vitaminogretmen.com da canlı yayınlanan 4 projeden biri olan ?Neyi Bilmediğimi Biliyorum? projesi

Akran eğitimi uygulamalarına farklı bir bakış açısı sunması nedeniyle büyük beğeni topladı.

Proje içeriği özetle;  ? Genellikle öğretmen bir konuyu anlatıp öğrencilere ?Anlamayan var mı?? diye sorar. Aldığı yanıt çoğu zaman ?Hayır?dır. Öğrenci kimi zaman arkadaşlarından utandığından kimi zaman da öğretmenin kızmasından korktuğu için anlamadığını itiraf edemez. Konular birbiriyle ilintili olduğu içinde bu kopukluk diğer konuları anlamasına da engel olur ve bilinmeyenler önünde dağ gibi birikir. Bilmeyen tek kişinin kendisi olduğunu düşünen çocuk kendine güvenini kaybeder. Bundan kimseye bahsedemez. Bu güvensizlik hayatının ileriki dönemlerinde kendisini zorlamasına, öğrenmeye çalışmasına engel olur.

Konuların anlaşılamamasında öğrencinin öğretmenini ulaşılmaz görmesi, ondan çekinmesi, şivesini anlamaması gibi etkenlerde söz konusu olabilir.

Bu projenin uygulanmasında öncelikle sınıfta rehberlik derslerinde öğrencilere farkındalık eğitimi verilir.

1.Derste bir insanın her şeyi bilmesinin mümkün olmadığı açıklanır. Bazen konuları ilk dinleyişlerinde anlamamalarının normal olduğundan bahsedilir. Öğretmen geçmişte kendi yaşadığı deneyimlerden örnekler verir. Önemli olanın hangi konuyu yeterince anlamadıklarını tespit etmek olduğu söylenir. Akşam eve gittiklerinde bütün defterlerini gözden geçirmeleri ve iyi anlamadıkları konuları bir kâğıda not etmeleri söylenir.

2.Derste her öğrenci kâğıdını getirir ve anlamadığı konuları öğretmenine gösterir. Konular öğretmen tarafından not edilir.

3.Derste öğretmen aşağıdaki bilgileri tahtaya yazar.

Okuduklarımızın: %10?unu

İşittiklerimizin: %20?sini

Gördüklerimizin: %30?unu

Görüp + İşittiklerimizin: %50?sini

Görüp + İşitip +Söylediklerimizin: %80?nini

Görüp + İşitip + Söyleyip + Başkasına öğrettiklerimizin: %90?nını hatırlarız.

Böylece öğretmen konuları iyi kavrayan öğrencilerin bunları başka birine öğrettiklerinde bir daha unutmayacaklarını söyleyerek iyi anlayan öğrencileri motive eder.

Bu çalışma ile hem başkasına bir şey öğretmenin keyfini yaşayacaklarını hem de bu konuları bir daha hiç unutmayacaklarını vurgular. Bundan sonra öğrencilerin istekleri de göz önünde bulundurularak öğrenciler eşleştirilir.

Haftada bir ders saati belirlenir. Serbest etkinlik derslerinde biri tercih edilir. Öğrenciler öğretmen gözetiminde eşleştikleri arkadaşlarının yanına oturtulur ve serbest bırakılır.?

 

Konuşmaların ardından, Türkiye?nin farklı illerinden gelen katılımcılar 11 salonda aktif öğrenme, sınıf yönetimi ve ölçme-değerlendirme ana konularında 41 bildiri sundu. Konferans ve sunular, vitaminogretmen.com da canlı yayınlandı. Konferans sonrası katılımcılara sertifika verildi.

İlk Yorumu Yap

Yorum Yap